Baisioji A.Paulausko reklama: duokit tokių daugiau

politika , žiniasklaida Apr 29, 2014 3 Comments

Jau maniau, kad prezidento rinkimai nieko smagesnio, ar vertesnio dėmesio taip ir nepateiks: laimėtojas maždaug aiškus, debatai – nuobodūs ir pilni populistinių lozungų. Žodžiu, visiška nuobodybė.

Tačiau vienas toks kandidatas į prezidentus Artūras Paulauskas, kuris sugeba nustebinti, bėgdamas į partiją, kurią prieš tai juodai kritikavo, praskaidrino snaudulio apimtus rinkimus ir įnešė naujovių. Šį kartą iš gerosios pusės.

A.Paulauskas paskelbė tokią agitacinę reklamą, kurioje labai aiškiai kritikavo dabartinę prezidentę ir, manau, savo reklama pasiekė tikslą – bent jau mano “Facebook” srautas tiesiog mirgėte mirgėjo nuo pasipiktinimo šūksnių. Taip mirgėjo, kad net prisiverčiau tą reklamą pažiūrėti.

Ir žinote ką? Nepamačiau joje nei kažko baisaus, nei draustino. Priešingai, nei mane stengėsi įtikinti socialinėse medijose purkštavę feisbukiečiai.

Taip, tai neskoninga. Taip, A.Paulauskas, bent jau sprendžiant pagal mano “Facebook” draugų nepatenkintą niurnėjimą, pasidarė sau antireklamą. Tačiau atmeskime asmeniškumus, kai kurių jaučiamą neapykantą Darbo Partijai, pamirškime visus myliu-nemyliu ir ką tokio baisaus pamatysime toje reklamoje?

Ogi nieko. Visi tie didesni, ar mažesni skandalai, kurie įvyko per Dalios Grybauskaitės kadenciją ir yra kaip nors sietini tiesiogiai su ja, buvo plačiai aprašyti. Ką? Sakote, kažkas pamiršo? Ką gi, A.Paulauskas ir jo darbiečių PR komanda turi teisę priminti ir bandyti pakreipti tai savo linkme.

Taip negalima, nes prasilenkia su etika? Atleiskite, bet vienintelis skirtumas tarp šio klipo ir į mano darbinį paštą vis įkrentančių partinių varymų viens ant kito tik toks – čia vaizdo klipas, kuris susilaukė dėmesio, o pašte iš visų partijų guli plačiųjų masių taip ir nepasiekiantys ir silpnu penketu vertintini rašto darbai.

Ką, mano galva, pabandė padaryti A.Paulauskas (arba jo PR komanda) – tai atsisakė vemti verčiančių vienodų klipų, kuriuose sukasi tik vieno kandidato vaizdas, jo santykis su paprastais žmonėmis ir panašus mėšlas. Dar gerai, kad šiemet dar nemačiau plakatų su vaikais ant rankų – nusibodo. Todėl jį pasveikinsiu už šį bei tą naujesnio.

Be to, A.Paulauskas pripažino, kad varžosi ne keli kandidatai tarpusavyje, o visi varžosi su D.Grybauskaite ir pagal amerikietišką tradiciją (tik ne taip subtiliai), ėmė kritikuoti savo varžovę. Negi norite pasakyti, kad jums neprimena štai tokių amerikietiškų propagandinių reklamų?

O gal štai tokią – švelnesnę?

Na, arba tokią?

O man priminė ir pasakysiu, kad noriu tokių politinių agitacijų daugiau. Man pakanka politinių memų, kuriuos kuria galbūt tik aktyvūs rinkėjai, o gal ir aktyvūs partiečiai. Noriu, kad kritika vienas kito atžvilgiu būtų išsakoma, nesislepiant už internetinių juokelių.

Pirmas žingsnis žengtas. Žiūrėkit, gal po penkmečio pagal amerikietišką tradiciją pamatysime vaizdo klipų, kur kandidatai kritikuos šį bei tą rimtesnio, pavyzdžiui, vienas kito rinkimų programas?

Artūras Ketlerius

3 Comments

  1. Enc

    Taikliai pastebėta, kad Lietuvos rinkimines kampanijose visa kandidatų tarpusavio kritika – ad hominem. Bet prieš imantis vertinti vieni kitų rinkimų programas, tenka parašyti tokias, kurios kažką reikštų ir būtų vertos bent perskaitymo. Ar jau būna tokių mūsuose?..

  2. Artūrai, ne visai su Tavimi sutikčiau. Manau, kad Tavo aprašoma Paulausko reklama yra visai nebloga. Ji turi aiškų taikinį ir pakankamai aiškią žinią. Nepamiršk, kad ji skirta būtent Grybauskaitės nedraugams ar abejojantiems. Todėl neteisinga sakyti, kad visi jau viską žino ir nieko nereikia priminti. Kartojimas, kaip žinia, mokslų motina, o reklamos paskirtis, kaip taip pat žinome, yra įtikinti, kad dantų pasta A. yra geresnė už visas kitas. Įtikinti lengviausia tai 1000 kartų pakartojus.

    Beje, sakei, nori dar panašių reklamų. Tai ką tik dar viena tokia pasirodė: https://www.youtube.com/watch?v=-zj1Vldu9WI

  3. Artūras Ketlerius

    Artūrai, nesakau, kad A.Paulausko reklama visai bloga, man ji neskoningai atrodo, bet vėlgi – skonio reikalas. O dėl kitko negaliu pasiginčyti.

    Kalbant apie konservatorius pajuokiančią reklamą. Ji dėl vienos priežasties iš esmės skiriasi nuo A.Paulausko reklamos – neaišku, kas konkrečiai ją užsakė. Vien dėl beveidiškumo ir neaiškumo, kas už jos slypi, automatiškai man patenka į tą kategoriją, kurioje yra visi memai ir kitas internetinis folkloras.

    O šiaip šaržas reklamos taiklus, nes (čia ne mano paties sugalvoti žodžiai) konservatoriai Rusiją kiša visur ir visada, o jei iš tikro kils grėsmė, niekas jais nebetikės.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *