Kodėl nustojame skaityti – įžangos tinklaraščiuose

žiniasklaida Sep 27, 2010 10 Comments

Dauguma tinklaraščių daro pagrindinę klaidą – neužkabina pirmaisiais sakiniais, todėl praranda potencialų skaitytoją. Ypač jei skaitytojas naudojasi panašia į Blogeriai.net sistema.

Tiesa, jis gal ir gauna “clickus”, tačiau praranda tai, kas tinklaraštyje svarbiau – ryšį. Čia, žinoma, mano menku supratimu.

Nors nesinori subanalinti blogosferos iki žiniasklaidos pranešimų arba atimti kiekvieno unikalų stilių, tačiau tikrai atsibosta skaityti apie nieką, kol prieinama prie esmės.

Žinoma, nevaidinu šventojo ir neteigiu, kad mano įžangos būna informatyvios.

Tačiau esu įsitikinęs, kad būtent neinformatyvios tekstų pradžios atbaido netyčia užklydusį skaitytoją. Nuolatinių gal ir neatbaido.

Yra ir kitų atbaidančių dalykų: pavadinimai (šių tikrai nemoku rašyti), rišlumas ir pan.

Tačiau kaip manote, ar tik ne įžanga jus atbaido nuo įdėmesnio įrašo skaitymo? Kas dar kliūva įvairių tinklaraščių tekstuose?

Artūras Ketlerius

10 Comments

  1. Evaldas

    Labiausiai atbaido ilgi tekstai. Neskaitau ilgesnių nei 3 minučių tekstų bloguose. Nebent tikiu žmogaus kompetencija (pvz., Džiugas), tada perskaitau. Bet tokių blogų tarp lietuviškų galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti.

  2. Mantas

    Aš pagal pavadinimą atsirenku, pradžia man nelabai aktuali :)

  3. bbzn

    aš kitaip šį reikalą matau – rašau tam, nes jaučiu malonumą, o ne rašau todėl, kad tikiuos didesnio paspaudimo skaičiaus. tam jis ir dienoraštis.

  4. Artūras Ketlerius

    Na, aš nesakau, kad rašom dėl paspaudimų. Aš taip pat dėl malonumo rašant, tačiau tai darau viešai ne tam, kad skaityčiau vienas:)

  5. Vilius

    As tai skaitau tik antrastes, jeigu ji nedomina, reiskias nedomins ir straipsnis.

  6. pow

    Jeigu antraštė bus gera, bet tekstas ne į temą, tai kam ji reikalinga?
    aš net nežinau kaip atsirenku…greičiausiai pagal pavadinimą ir blogą, kuriuos rodo Google Readeryje šalia. Dar greičiausiai peržvelgiu pirmą paragrafą. Jei tik yra koks youtube ar neaiškios nuotraukos, iškart šoku prie kito… Įrašo pavadinimo gerumas bent man neturi įtakos, svarbiausia ar ta sritis domina. Beje, skaitant per Greaderį, tai šiaip ar taip tenka pereiti per visą, tai kartais kas per viduriuką ar pabaigoje irgi gali sudominti :)

  7. tu čia kolega tinklaraštininke, mums atvirkščio trikampio teorijos nedėstyk, mes rašom kaip norim :)
    ok, pajuokavom ir užteks.
    faktas, kad svarbiausi yra: pavadinimas, įžanga ir teksto ilgumas.
    pirmi du ypač aktualūs, kai skaitai RSS skaityklėje. čia man dažnai būna, kad pavadinimą pražiopsau, bet jei pirmi sakiniai neužkabina, einu prie kito įrašo/tinklaraščio.
    pats rašydamas pagalvoju apie tai (ir apie tą patį apverstą trikampį). tik mano tinklaraštčio tema labai specifinė, tai leidžiu sau nemedžioti skaitytojų.

  8. Rutka

    Svarbu antraste, svarbu teksto ilgis. Jeigu tekstas idomus, tai tada galiu ir ilga teksta skaityti. Labai daznai neziuriu youtube imestos nuorodos. Kartais kai nenoriu, kad Google Readeryje prisikauptu daug neskaitytu tekstu, pazymiu “mark as all read” ir viskas. Siaip nemazai apinkybiu lemia, ar skaitysiu teksta, ar ne.

  9. Iš blogeriai.net renkuosi pagal tą, ką pamatau pagrindiniame puslapyje – nuotrauka, pavadinimas ir kelios eilutės teksto. Yra ir keli autoriai ant kurių spaudžiu visada, nes žinau, kad kad ir kokią nesąmonę jie parašys, skaityti bus įdomu vien jau dėl tos nesąmonės perteikimo būdo.
    Taip, kiekvienas mes rašom ne tik dėl savęs, kiekvienam norisi, kad kažkas ateitų, pakomentuotų. Nesunku to pasiekt, jei sieki būtent to. Kaip jau minėjau kažkurio savo įrašo komentaruose – rašau šūdą, kuris yra įdomus man. Ir rašau jį bet kaip ;)

  10. Artūras Ketlerius

    Rokai, apverstos piramidės principą galima sėkmingai taikyti ir tinklaraščiuose:) Nereikia jos taip paniekinti.

    Kol kas iš komentarų drįstu daryti išvadą, kad galija beveik tie patys principai kaip ir žiniasklaidos tekstų atrinkime.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *