Nepadoriai brangus A.Zuoko taksi

kita , politika , Verslas Oct 17, 2012 7 Comments

Mano bendravardis Vilniaus meras labai savotiškai tvarkosi su sostinės transporto sistema. Paskatina valdiškos taksi bendrovės kūrimąsi, su kurios automobiliais nuvažiuoti kilometrą atsieina 7,5 lito! O kur dar tokios smulkmenos kaip priekinių durų taisyklės panaikinimas ir pan.

Štai susipažinau iš arčiau su naujasia sostinės transporto iniciatyva – savu, valdišku taksi. Nežinau, ar mano bendravardis meras tiki to kūrinio sėkme ir įsivaizduoja, kad vilniečiai tiesiog iš solidarumo prisijungs prie akcijos “pirk prekę zuokišką”. O gal suvokia, kad projektas greičiausiai bus pasmerktas, nes kai tokios kainos… Na, bet gal nuo pradžių.

Kai praėjusią savaitę per naujųjų sostinės taksi bendrovės “Vilnius veža” automobilių pristatymą man po nosimi pakišo pranešimą spaudai su kainomis – žagtelėjau. Įsėdimas – 4 litai, dieną kilometras – 2,39 lito, o naktį – 2,99 lito. (Ne vilniečiams aiškinu – visi taksi sostinėje už įsėdimą ima 2 litus, o kilometras brangiausioje firmoje kainuoja 2,2 lito.)

Taigi, vakar, kai pradėjo naujoji įmonė savo veiklą, pabandžiau šiek tiek pasivažinėti tuo naujuoju automobiliu. Nuo Jogailos gatvės iki Tauro kalno kebabinės kelionė man atsiėjo 7,5 lito. Čekyje nurodytas nuvažiuotas atstumas – kilometras, tad kaina manęs labai nepradžiugino. Žinoma, važiuoti be rusiškos muzikos fone (vairuotojams liepiama išjungti radiją, kai veža klientą), tylios ir naujos mašinos bei mandagūs – bent kol kas – vairuotojai gali sužavėti. Bet už gerokai mažesnę kainą galima iškentėti ir sename pasate su Ruskaja vietoj fono. Ne į Klaipėdą gi važiuoti.

Dar per automobilių pristatymą “Vilnius veža” direktorius pabrėžė, kad nebegirdėsim iškvietimų, nes juos tvirtins per tapšnutę, o ne raciją (kažkaip susidarė įspūdis, kad mano bendravardžiui baisiai patinka viską tapšnoti – iškvietimas su tapšnute, tapšnutės turistams, tapšnutės stotelėse), taksometrai įsijungs nuo keleivio svorio, o automobilių varikliai ties sankryžomis automatiškai išsijungs. Tiek privalumų, bet už didesnę kainą.

Nuoširdžiai abejoju, kad firma sėkmingai laikysis. Nors ne stebuklai su taksi Vilniuje, tačiau pavyksta išsikviesti automobilius, kurie nuveža nebrangiai, nors ir nėra patys švariausi bei glamūriškiausi. Nors, žinoma, vieni važinėja su limuzinais, kiti – su bet kuo, kas pakankamai gerai rieda. Tad ir čia, matyt, bus prestižo reikalas, ar važiuoti su daiktu, kuriame savo užpakaliu įjungi taksometrą, ar tenkintis senu pasatu, kuriame groja rusiškas popsas.

O apibendrinant galima pasakyti, kad A.Zuokas sistemingai niokoja transporto sistemą. Mikriukų naikinimas kelia nepatogumus gyventojams ir verčia taikytis prie kai kuriuose rajonuose itin retai važiuojančių autobusų. Priekinių durų taisyklės panaikinimas buvo bukumo viršūnė, nes atėmė iš transporto sistemos potencialias pajamas (Kaune “Autrolio” bendrovės pajamos pirmąjį šių metų pusmetį padidėjo 5 proc. iki 17,2 mln. litų ir, kaip patys teigia, pagrindinė augimo priežastis – laipinimas per priekines duris. Ataskaita čia.), o Vilniečio kortelės diegimas buvo ne tik pavėluotas, bet dar ir gremėzdiškas, nepatogus ir šiaip – fiasko.

Tad gal A.Zuokas toliau riedi savo segvėjumi ir nekiša prie transporto nagų, nes ten, kur prasieina, viskas kažkaip stebuklingai ima griūti. Įdomu, ar tas pat laukia ir “Vilnius veža”. Duodu pusmetį.

Artūras Ketlerius

7 Comments

  1. Tomas

    O dar man teko girdėti iš pačių troleibusų vairuotojų, jog jie jau nuteikiami, kad Vilniuje greit nebebus troleibusų – tik autobusai ir tramvajai. Ir jie vargšai tuo taip įbauginti, kad nors liko tik 2-3 metai iki pensijos, jie bijo, kad prie troleibuso vairo jos nebesulauks. O taip neseniai trimitavo apie Vilniuje surenkamus troleibusus.
    Nesu prieš tramvajų – jei bus tikras modernusis – tai tikrai būtų šaunu, bet kuriems galams žmones gąsdinti nerealiais dalykais. :/

  2. Gediminai, jei jau užkabinai šią temą, tai gal pasidomim kartu kiek uždirba viešojo ir ne viešojo transporto darbuotojai?

  3. NePo

    Šiaip jau kokie nors pasvarstymai apie verslą, kai įmonė yra valstybinė atrodo gana juokingai. Juk įmonei nereikia būti pelningai, nuostolius padengs iš biudžeto.

    Šiaip savivaldybė savo teritorijoje turi teisę nustatyti minimalią kainą, todėl sekantis logiškas žingsnis būtų ją kilstelėti iki tiek, kad važiavimas naujuoju taksi būtų logiškas.

    O apie pirmas duris mano nuomonė: http://co.nepo.lt/index.php?data=2012-10-08
    Pirmų durų privalumas – visuomet žinai kur komposteris.
    Gal vilniečiai yra pripratę prie nuotykių arba visi važinėja su nuolatiniais, bet man asmeniškai tai kraupu, kai kiekvieną kartą įlipęs į autobusą eini ieškoti komposterio ir dar nežinai ko ieškai mažo raudono ar didelio geltono.

  4. Dalius

    Pabūsiu nepopuliarus ir pasakysiu, kad idėja nėra jau tokia bloga kaip gali pasirodyti.

    Mieste turėti taxi firma, kur tikrai žinai kad atvažiuos normali mašina su normaliu vairuotoju ir kulturingu servisu yra gerai.

    Pats aš taxi nevažinėju (tiksliau važinėju retai), bet tenka kartartėmis dirbti su užsieniečiais. Ansčiau pas mus atvykstantiems užsieniečiams dažniausiai duodavom Martono tel. nr. Nes ten dažniausiai padorios mašinos. Dabar tikriausiai rekomenduosime “zuokas veža”. Jei jie rimtai išlaikys tokią aptarnavimo kultūrą kaip aprašei + apynaujaa mašinas.

    P.S. o gal zuokininkai ir mokesčius visus moka ?

  5. Dalius

    Beje, už ką tau priskaičiavo 50 centų ? Laukė jis tavęs ar kap ?

  6. nežinau, ar pastebėjai, bet vilniaus meras – tavo bendravardis

  7. Artūras Ketlerius

    Daliau, sprendžiant pagal fb ir google+ komentarus, tu esi prie populiariosios nuomonės.
    Dėl tvarkingų mašinų – viskas ok. Tiesa, kai kurie kelia problemą, kad kiti taksi apgauna užsieniečius, o vat zuokininkai neapgaus. Manau, šią problemą reikia spręsti ne sukuriant vieną firmą, kuri duoda čekius, o padaryti kaip turgaus prekeiviams – visiems aparatus.

    Kaip supratau, tie minutiniai mokesčiai dėl to, kad stovėjom prie sankryžų.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *